Ogólna oferta naszych usług.
Zapytaj o szczegóły i wyceny, jesteśmy do dyspozycji.
DPO 365
Funkcja Inspektora Ochrony Danych - outsourcing
Dzięki tej usłudze możemy przejąć zadania Inspektora Ochrony Danych w celu realizacji wymagań wynikających z Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Powierzone zdania i obowiązki pełnimy na zasadach outsourcingu, w oparciu o bogatą wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas wieloletniej praktyki oraz kształcenia się w dziedzinie ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji.
Outsourcing funkcji IOD jest powszechnie praktykowaną usługą, która pozwala przedsiębiorstwom i podmiotom administracji publicznej na obniżenie kosztów związanych z realizacją wymogów ustawowych, i skoncentrowaniu się na prowadzonej działalności, eliminując ryzyko kar za nieprzestrzeganie prawa.
Usługa ta polega na przeniesieniu przez Zleceniodawcę, na okres trwania umowy, obowiązków IOD wyszczególnionych w art. 39 RODO. Wynikiem tych usług będzie wypracowanie kompleksowego systemu ochrony danych osobowych u Zleceniodawcy i monitorowanie jego przestrzegania. Inspektor ochrony danych (IOD) to ekspert wspomagający i nadzorujący organizację w utrzymaniu zgodności z przepisami o ochronie danych osobowych. Sprawowanie tej funkcji wymaga realnej wiedzy i doświadczenia w zakresie stosowania prawa, zarządzania ryzykiem oraz zabezpieczeń IT, a ponadto dyspozycyjności i ciągłego podnoszenia kwalifikacji.
RODO
Wdrożenie RODO
Kluczowym elementem w naszej codzienności stały się wymagania stawiane w Ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych potocznie zwanym RODO. Jako rozwiązanie, opracowaliśmy system wdrożenia niezbędnej dokumentacji. Ponadto, prowadząc nasze działania wskazujemy odpowiednie praktyki i rozwiązania, które w łatwy i zrozumiały sposób pomagają spełniać wymogi prawne w obszarze ochrony danych osobowych.
ODO
Audyt Ochrony Danych Osobowych
To obiektywna ocena i sprawdzenie kluczowych obszarów, w których organizacja powinna dostosować swoje procedury do wymogów prawa. Dzięki audytowi sprawdzamy, czy została wdrożona odpowiednia dokumentacja oraz jak jest ona stosowana w praktyce. Nie tylko oceniamy, ale również wskazujemy konkretne rozwiązania, które zapewniają bezpieczeństwo danych.
Nasze audyt obejmuje przeprowadzenie sprawdzenia zgodności przetwarzania danych osobowych i systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ODO oraz opracowanie w tym zakresie sprawozdania dla Administratora Danych oraz ocena wdrożonych zastosowań i wymagań wynikających z przepisów RODO.
Audyt jest prowadzony w celu stwierdzenia stopnia zgodności ocenianego systemu z określonym standardem, który stanowi punkt odniesienia:
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r.
UDODO
Kurs uDODO w Straży Leśnej
Cykliczne szkolenia oraz coroczne audyty to nie tylko obowiązek wynikający z przepisów, ale konieczność, za którą Nadleśniczy, Pełnomocnik oraz osoby pracujące na danych uDODO, ponoszą odpowiedzialność. Rozwiązaniem jest nasze wsparcie, czyli doświadczonego partnera, który rozumie specyfikę Nadleśnictw i Straży Leśnej oraz jest ekspertem nie tylko w RODO, ale i w tym zagadnieniu.
Zgodnie z uDODO (ustawa z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (t.j. Dz. U z 2023 r. Poz. 1206)) od 6 lutego 2019 roku doszły kolejne obowiązki na barki Straży Leśnej, a szczególnie na Pełnomocnika, którym jest pracownik Straży Leśnej oraz na Nadleśniczego, który odpowiada za realizację zadań Procesora dla GISL (Administrator Danych) w ramach Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Audyt
Audyt Bezpieczeń-
stwa Sieci
W obecnej rzeczywistości, cyberbezpieczeństwo stało się jednym z najistotniejszych obszarów w działaniu każdej organizacji. Dlatego często strategiczną czynnością jest zidentyfikowanie, a następnie wyeliminowanie podatności na zagrożenia w systemach informatycznych. Mogą to być m.in. próby ataków wykorzystujących luki w funkcjonujących rozwiązaniach sieciowych, jak również braki strukturalne w wykorzystywanym oprogramowaniu oraz jego konfiguracji.
Audyt
Audyt Krajowych Ram Interopera-
cyjności
Sprawdzenie całego systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji jest uznawane za jedną z tzw. dobrych praktyk, mających na celu podnoszenie jakości systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji. Dla instytucji publicznych jest corocznym wymogiem, wynikającym z Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności.
Przeprowadzamy Audyt Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji na zgodność z Rozporządzeniem w sprawie KRI. W oparciu o przeprowadzony wywiad z osobami zajmującymi się zarządzaniem bezpieczeństwem informacji, tworzony jest raport przedstawiający poziom bezpieczeństwa informacji, zgodnie z wymaganiami SZBI wymienionego w KRI. Raport ten zawiera także ewentualne zalecenia w celu spełnienia wymagań rozporządzenia.
Audyt
Audyt oprogramo-
wania
Wdrażamy narzędzia i procesy zapewniające pełną kontrolę nad oprogramowaniem, dając jednocześnie pewność, że jest ono wykorzystywane w sposób z zgodny z prawem i optymalny dla klienta. W tym zakresie przeprowadzamy usługi audytowe obejmujące inwentaryzację oprogramowania i licencji oraz wdrożenie zasad optymalizacji zarządzania oprogramowaniem. Oferujemy również tworzenie scenariuszy rozwoju infrastruktury IT w oparciu o wiedzę i technologie obecne na rynku.
Szkolenia
Nasi trenerzy są do Twojej dyspozycji
W dzisiejszym świecie dynamicznie rozwijających się technologii najsłabszym ogniwem może okazać się człowiek. Rozwiązaniem tego problemu jest ciągłe podnoszenie kwalifikacji i świadomość personelu. Szkolimy z zakresu Ochrony Danych Osobowych oraz Ochrony Informacji, a także z Zakresu Praw Autorskich. Pomagamy Pracodawcom spełniać obowiązek przeszkolenia pracowników zarówno w formie szkoleń z trenerem, jak i również przy pomocy naszej autorskiej aplikacji, którą jest Szkolenie Multimedialne. Można uzyskać dofinansowanie usług szkoleniowych z Bazy Usług Rozwojowych. Jakość kursów potwierdza Certyfikat SUS 2.0. Zachęcamy do zapoznania się z dokładną ofertą kursu RODO lub kursu ODO.
Nasi trenerzy poprowadzą:- Szkolenie dla pracowników „Ochrona Danych Osobowych” – RODO w praktyce
- Szkolenie/Warsztaty dla Inspektorów Ochrony Danych Osobowych
- Szkolenie/Warsztaty dla Kadr – RODO w kadrach
- Szkolenie dla Administratorów Danych
Szkolenia
Szkolenie Multimedialne z Ochrony Danych Osobowych
Szkolenie Multimedialne z Ochrony Danych Osobowych zapewnia podstawową wiedzę, by dbać o Ochronę Danych Osobowych. Kurs multimedialny z ODO stanowi skuteczne narzędzie, umożliwiające stałą troskę o podstawową świadomość każdego pracownika, co z kolei minimalizuje ryzyko konsekwencji administracyjnych, kar finansowych lub szkód wizerunkowych dla organizacji.
Dodatkowo na platformie znajduje się Baza Wiedzy, dzięki której jest dostęp do bieżąco aktualizowanych, najczęściej zadawanych pytań i naszych odpowiedzi. Skorzystaj już dziś z możliwości, jakie oferuje nasz autorski kurs ODO!
szkolenia
Sygnalista - prawa i obowiązki
Nowelizacja polskiego prawa w zakresie ochrony sygnalistów jest ważnym krokiem w kierunku zapewnienia bezpiecznych i transparentnych mechanizmów zgłaszania nieprawidłowości.
Celem szkolenia jest zapoznanie pracowników z najnowszymi przepisami dotyczącymi ochrony sygnalistów, ich prawami oraz obowiązkami wynikającymi z nowych regulacji prawnych. Szkolenie zapewni uczestnikom wiedzę na temat mechanizmów zgłaszania nieprawidłowości, czy też sposobów ochrony sygnalistów przed działaniami odwetowymi.
Szkolenia
Ochrona Danych Osobowych we wspólnotach mieszkaniowych i spółdzielniach
szkolenia
Ochrona Danych Osobowych dla Kuratorów Sądowych
Szkolenia
Praca zdalna
i badanie trzeźwości
a ochrona danych osobowych
Umiejętne wdrożenie i zarządzanie pracą zdalną staje się kluczowe dla sukcesu każdej organizacji. Zwłaszcza, że trendy w rekrutacjach wskazują, że wielu kandydatów znacznie częściej decyduje się na współpracę z firmami, które ten tryb pracy wdrożyły.
Szkolenie z pracy zdalnej i badania trzeźwości to kompleksowe kompendium wiedzy, które umożliwi pełne zrozumienie i efektywne wdrożenie najlepszych praktyk związanych z pracą zdalną oraz z prawidłową weryfikacją trzeźwości pracowników.
Potwierdzeniem skuteczności szkolenia jest fakt, że po wdrożeniu w naszej firmie dokumentacji i zasad ze szkolenia, kontrola pracy zdalnej z Państwowej Inspekcji Pracy przeszła sprawnie, pozytywnie, bezstresowo i bez najmniejszych uwag.
Szkolenia
Przeciwdziałanie mobbingowi
i dyskryminacji w pracy
Szkolenie kompleksowo przygotuje Twoją organizację na wyzwania współczesnego środowiska pracy. Dowiesz się, jak rozpoznać i skutecznie przeciwdziałać niepożądanym zachowaniom, takim jak mobbing czy dyskryminacja w pracy, a także jak chronić dane osobowe w postępowaniu antymobbingowym, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Nasze szkolenie łączy te dwa istotne aspekty, gwarantując bezpieczne, etyczne i zgodne z RODO środowisko pracy.
Zyskasz pewność, że Twoja organizacja działa zgodnie z najwyższymi standardami prawnymi i etycznymi!
Czy zastanawiasz się:
- Jakie są Twoje obowiązki prawne w zakresie przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w pracy?
- Jak skutecznie rozpoznawać i przeciwdziałać mobbingowi w miejscu pracy?
- Jakie procedury wdrożyć, aby odpowiednio zabezpieczać dane osobowe w kontekście postępowań związanych z mobbingiem i dyskryminacją w pracy?
Praktyczne odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdą się w naszym szkoleniu.
SYGNALIŚCI
Ochrona sygnalistów
Nowelizacja polskiego prawa w zakresie ochrony sygnalistów jest ważnym krokiem w kierunku zapewnienia bezpiecznych i transparentnych mechanizmów zgłaszania nieprawidłowości. Firmy oraz instytucje publiczne muszą dostosować swoje polityki do nowych wymagań, co obejmuje między innymi stworzenie kanałów komunikacji umożliwiających anonimowe zgłaszanie naruszeń oraz zapewnienie, że sygnaliści nie będą narażeni na działania odwetowe.
Wdrażanie nowych przepisów o ochronie sygnalistów jest istotne dla poprawy standardów etycznych i transparentności w organizacjach. Dzięki temu pracownicy mają większą pewność, że ich zgłoszenia będą traktowane poważnie i bez obaw o konsekwencje.
Newsletter
Chcesz być na bieżąco?
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez CompNet Sp. z o. o., ul. Leszczynowa 33A, 62-500 Konin, tel. +48 63 240 65 32, biuro@comp-net.pl moich danych osobowych zawartych w formularzu w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez CompNet Sp. z o. o. za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Więcej w Klauzuli Informacyjnej.